Jan Sivertsen fra Brabrand IF – et kendt og anerkendt håndboldansigt i aarhusiansk håndbold – er valgt som formand for ny fælles strategi- og styregruppe i Aarhus Håndbold Talent.
Klubrepræsentanter fra Viby IF, IK Skovbakken, VRI, HEI , Brabrand IF, AGF og Aarhus Håndbold har de seneste uger været samlet for at lægge endnu et lag på talentarbejdet i forening med Aarhus Håndbold.
U19 pige- og drengetalenterne i Aarhus vil fremadrettet få samme stærke fokus, forankret i én fælles strategi- og styregruppe. Her sider medlemmer, som er udpeget af/eller valgt af samarbejdsklubberne, medlemmer, som er udpeget af dels Aarhus Håndbold Fonden og Aarhus Håndbold Akademi.
Alle ovennævnte klubber er til en start repræsenteret – men målet er at få endnu flere aarhusianske klubber med.
Med en fælles organisering og retning for talentarbejdet i for både pige- og drengetalenterne, vil klubberne sammen med Aarhus Håndbold fortsætte udviklingen af et talentmiljø på nationalt topniveau og med tætte bånd til det aarhusianske foreningsliv.
Forberedelserne til den kommende sæson er allerede i fuld gang, og vi vil i de kommende uger præsentere flere tiltag fra Aarhus Håndbold Talent.
Talentarbejdet er støttet af Aarhus Håndbold Fonden og koordineres desuden med Aarhus Håndbold Akademi.





